Berörd.

Det var så grymt länge sedan jag såg en film jag blev så berörd av som jag blev av den jag såg igår.
Låg i Mathias soffa och zappade mellan kanalerna då det sattes igång en film på 5an.
"Why I Wore Lipstick to My Mastectomy"
Huvudrollen hade överraskande Sarah Chalke, som är känd som Elliot i Scrubs.

Varför det var överraskande var för att jag alltid sett henne som en komeditjej, så fort man såg henne så trodde jag på en gång att filmen var en komedi (jag hade inte läst vad den skulle handla om innan)

Filmen som är en sann historia handlar om en ung kvinna i tjugoårsåldern, Geralyne Lucas. Hon har satsat hårt för att uppnå de viktigaste hon vet i livet, en bra utbildning, ett bra jobb, en underbar man och nu väntar bara en liten baby. Hon har aldrig vågat bära rött läppstift, hon känner inte att hon tillhör den nivå av kvinnor som bär rött läppstift, hon kan inte bära upp det. Filmen börjar med just det, hennes tankar om vad hon vill ha ut mer av livet.

Geralyne hittar tre knölar i sitt högra bröst och blir orolig, och kollar upp det hos sin gynekolog när hon är på besök för att hon bestämt sig för att sluta med P-piller. De tar prover och det visar sig att hon har bröstcancer.
Filmen berättar om hennes hårda kamp, hennes nära och kära som alltid står vid hennes sida. Hur hon tar sig igenom alla svåra steg med cellgifter, kräkningar och när hon tappar håret.

Filmen var så...in i helvetes bra. Det var länge sedan jag grät så mycket till en film som inte var en riktig chickflick där alla får varandra i slutet. man blev berörd och så bra som Sarah Chalke spelar Geralyne, fick mig att se henne som en helt annan skådespelerska.

Nog sagt...se den!

Why I Wore Lipstick to my Mastectomy                 www.whyiworelipstick.com

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0