Slut!!

Började rätt sent idag ändå, klockan 11. Men de känder bra eftersom jag ändå skulle ha barnkalas på kvällen och då skulle jag inte komma ifrån technichus förrän halv 8! Sagt och gjort, alla kalasbarn gick hem, jag gick runt och diskade och städade upp allting, låste in kassorna och så ska jag gå och stänga nedervåningen....då ser jag en sjö av vatten på en stor del av golvet där vid akvariumet. jag var själv där då men jag visste att några skulle komma en stund senare för att ha nån intervju. Jag ringer iaf Bengt så han kommer dit och försöker hitta felet medan jag står och moppar upp allt vatten som vägrar ta slut (konstigt när de hela tiden kommer mer och mer!) Ringer till slut vår VD som får komma dit och hjälpa till, medan jag skopar vatten så stänger han av vattnet i huset, vilket gr att det slutar rinna men inte vet vi vad som var felet. Som tur var så kom det inget mer vatten iaf, så jag tog upp de sista av vattnet och gick sedan hem, efter lite mer än en timmes moppning:P

Tänker bara på vad som hade hänt om jag inte hade haft kalas den kvällen, och om de inte hade haft några intevjuer :S då hade nog Kåre (städaren) kommit imorgon bitti och hittat hela nedervåningens golv under vatten! Tur i oturen kan man säga^^

Nu ska jag packa klart, hinner inte packa något mer den här veckan, för imorn är det ett till kalas, utan vatten hoppas jag^^

Tjipp!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0