Åre!

Mycket snö, nya ansikten, gamla vänner, kallt, jobb...allting har gått så fort! känns som att jag nyss kom hit och ändå har jag inte uppdaterat på nästan två veckor! skäms på mig=)

Jag kom upp på lördag eftermiddag och direkt blev det upppackning, bastu och utgång, tog de ganska lugnt för var lite trött efter bilresan och på söndagen gick jag in till byn med Louise och Frida, försöker hitta en ny skiddress men det går inte spec bra! Ska ge det en ny chans på måndag då vi ska in till byn och kika lite! Började med utbildningen förra onsdagen, jag och Jenny skulle tillsammans med en ny lära oss hur linbanan fungerar eftersom vi ska kunna hoppa in om någon är sjuk! På torsdagen hade vi intro med alla liftvärdar nya som gamla, mkt trevligt!

Började jobba i fredags, kul med första dagen och det är typ -20 grader ute, men det gick bra! Skönt att komma igång lite, men de var väldigt lite folk och har varit det sen dess. Nu i helgen börjar de som ska fira jul här uppe komma och det är väl egentligen nu och framåt det brukar dra igång på riktigt! Alla liftar förutom de högst uppe på toppen i Åre öppnade idag och det känns skönt!

Jag bor i mitt egna lilla rum i ett stort trevåningshus "kläppen" mellan Tegefjäll och Åre och trivs som bara den, alla är sjukt härliga och vi har kul varje dag, det händer alltid någonting så tiden går fort, det gäller att ta vara på tiden=)

Ikväll ska jag, Malin och Tove ha lite julmys, äta pepparkakor, göra knäck, lyssa på julmusik, sticka (jag har lärt mig;) och se film kanske! Sedan är det jobb fram tills på måndag då jag som sagt ska kika om jag hittar nå skidkläder! Åker hem på torsdag efter jobbet så jag får lite julafton jag med hemma med familjen, ska bli skönt att komma hem lite känner jag!

Känner mig duktig och har skaffat gymkort nu också! Har tränat två gånger den här veckan och man blir så peppad när man åker flera tillsammans så man kan inte fuska! de var inte det billigaste så måste verkligen träna ofta så det lönar sig!;) Vet inte riktigt vad jag ska skriva mer, de händer ju saker hela tiden men ska försöka bli bättre på att uppdatera så de (om de finns några kvar) som vill får veta vad jag gör om dagarna=)

Nu ska jag upp och hjälpa till med maten, hörde rykten om att det vankas paj! mummaa!

Saknar dig Mathias...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0