Storm, snö och lavin

Idag möttes jag av snöstorm när jag skulle upp på morgonmötet, det är inte lika mkt snö nu men de blåser en hel del!:/


Hörde på radion för ett tag sedan att det gått en lavin på tyskhuvudet, strax ovanför gunnilliften i tegefjäll, de hade rasat så det låg två meter snö längst ner, läskigt! Dock var det inte några som åkt där vad jag hörde, de hade inte sett några spår och de får man ju vara glad för iaf=) Kan gå riktigt illa eftersom många är dumma och hajkar upp dit för att få en fin åkning nu när det kommit så mkt snö! Fjällräddningen kom nu iaf ner till Tege, för säkerhetsskull!


Förhoppningsvis får jag lunch om en kvart, då blir det linbanecafét med Jenny, annars om jag får senare går jag nog hem till Staff och äter=) Ikväll har jag ingen aning om vad som händer, det går rykten om att det är fest på kläppen, men de lär man inte få reda på förrän efter jobbet:P Annars blir det nog lugnt, Pizzan blev flyttad tills idag ist eftersom Tova blev tvungen att jobba!=)

PUSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0