Hemgång!

Sitter nu på tåget hem från storstaden! Tiden går så jäkla fort när man har roligt:P

Kom fram ca 1½ timme försent till sthlm! Tog oss in på Centralen och låste in våra väskor i ett skåp för att sedan gå på stan några timmar=) Jag fyndade en kjol med hög midja på Gina och en supersnygg ring!! Mathias gick på jakt efter ett par skor och ett par shorts, tillslut fann han både och! Ett par Lacoste och ett par snygga badshorts från DC!

Jag och Mathias på Buttericks ;)

Runt 5- halv 6 tiden tog vi tunnelbanan mot Fridhemsplan för att checka in på STFs vandrarhem där, det var jättemysigt dubbelrum med två sängar som vi satte ihop till en dubbelsäng=) Gick ut på jakt efter mat efter nån timme, frågade om råd i receptionen och de sa att de fanns några bra bara runt hörnet, sagt och gjort så den första restaurangen vi hittade tog vi, men vi kikade på några andra också innan vi gick tillbaka, de var grymt god mat!=) Sen gick vi tillbaka till vandrarhemmet och såg Pans labyrint! SKUM film! men GRYMT bra!=)

Dagen efter skulle vi upp tidigt och äta frukostbuffén som fanns på vandrarhemmet, den var mkt god, men vi försov oss lite så fick äta rätt snabbt! Efter frukosten tog vi tunnelbanan in till city och gick ner till Nybrokajen, tog en färja över till Djurgården för att tillbringa dagen där=)

Vi började på Junibacken, mest bara för att jag ville se vad det var! blev lite besviken men för små barn äre nog sjukt kul:P Hade förväntat mig de lite som Astrid Lindgren värld i Vimmerby av någon anledning=) Sedan hoppade vi på färjan igen, Åkte bort mot grönan och gick då först en sväng på Aquaria (?) ett vattenmuseum och kikade lite, rätt tuffa fiskar! och grejer där! (vi hade ju köpt stockholmskortet så vi behövde ju inte betala någon entré ngonstans:P )

Vi på färjan!

Efter Aquaria gick vi upp till Skansen! Hade de perfekta vädret för en skansen dag, stråålande sol och jätte varmt! (men inte för varmt!) Vi gick på akvariumet och såg alla djur, lemurerna var sötast;) och TILL OCH MED Mathias vågade klappa snoddas;) (ormen) Tog väl kanske lite väl många kort där, men de är kul att ha=) Åt lunch på en mysig restaurang och gick sedan runt hela skansen, fick tyvärr inte se några Lodjur eller Järvar men de gick bra ändå=)

Efter skansen drog vi oss bort mot Grönan! Åkte alla möjliga karuseller, men inte så många som jag velat eftersom Mathias inte är så förtjust i karuseller som snurrar för mkt:P Fick iaf åka Kärlekstunneln! men vi skulle åkt den en gång till och tagit ett kort men de glömde vi:(

Åkte in till stan runt åtta och gick upp till en mongolisk restaurang som Zandra Flyg tipsat oss om, mycket god mat!!;D Dock var väl servitörerna inte direkt de bästa vad jag tyckte men de är ju maten som räknas!:P

Somnade ganska snabbt när vi kom tillbaka till vandrarhemmet, hade ju inte hunnit med lite under dagen om man säger så:P Idag började vi med en dusch på morgonen innan vi packade ihop alla saker på rummet, tog oss med tunnelbanan in till stationen och låste in sakerna där, sedan skulle vi äta lunch men Kungshallen skulle inte öppna på en kvart så vi gick en sväng på HM, jag köpte lite smink och sen tänkte vi bara kika in lite på MQ men vi blev fast där i över en halvtimme:P Jag hittade ett par snygga shorts med en liten väst till och en sngg partytopp! Mathias hittade ett par mjukisshorts han också, mkt bra:P

Vi skyndade oss att äta för att sedan tillbringa lite tid på Naturhistoriska och Cosmonova! Såg en 3D-film som hette typ Sea Monsters! snyggt gjord! Efter filmen tog vi en rundtur på lite mer än 1½ timme, hittade en utställning om kroppen de sista vi gjorde, hade velat se mer av den men vi bev lite stressade, tåget skulle gå en timme senare från centralen så fick skynda oss tillbaka=)

Hann med en sväng på MQ då Mathias inte köpt shortsen tidigare utan hade bestämt sig sen för att köpa dem, sen gick jag på Lush för att köpa lite badbomber och bubbelkaka;D hann med tåget iaf och nu är vi i Gävle!! Snart hemma!
Jobb nu fram till torsdag! dryygt! men hoppas de regnar så jag inte missar någon sol;)