1½ vecka hemma

Känns skumt att jag redan varit hemma mer än en vecka! tiden har gått så fort så jag vet inte alls vad jag gjort, pengarna rinner iväg på lunch hela tiden, som de gjordei Åre också:P

saknar många så fruktansvärt! Fina skiddagar med Lina och Tova, och alla knäppa utflykter! Mysiga stugkvällar hos benny! min söta fina jenny, kom hit snart!
alla roliga förfester på Kläppen, bodde så GRYMT härliga människor där iår! ibland var man rätt avundsjuk eftersom det var så mkt större än Staff. Världens bästa grupp med liftvärdar i Duved/Tege. Hade en sån sjukt kul säsong nu när man kollar tillbaka på det! Har ju haft Mathias hela säsongen så man har längtat hem riktigt rejält ibland. Spec när man är påväg till jobbet en dag då det är grått, mulet, -15grader och det inte är nå folk i hela backen, spec inte i min lilla bylift, men den har sina goda stunder också;) Allting dåligt kan lätt överträffas av det som var så bra! Allt fint som jag byggt i min lilla lift!;P Min och Ericas fina häxa! haha! min söta sköldpadda och den lilla björnen=)
Har ju blivit grillmästare också, efter alla de eldar jag tänt nere i grillen i by, ibland fick man mycket trevligt sällskap=) Fick ju bli Årets liftvärd också, men som jag tycker så var alla värd det, de kan inte haft det lätt att bestämma det, alla gjorde det ju så bra!

Fått så många vänner, även om de inte är folk jag kom så jätte nära och kommer att åka och hälsa på, så saknar jag dem också! hela atmosfären, alla interna skämt om pistörerna, om hur alla pratar på radion, "tokiga turister"

alla utgångar, tisdagsbygget, som det blev mest av, var förfesterna det bästa, när vi satt i ett fullproppat kök på Staff eller när man kunde gå från rum till rum på kläppen där de fanns folk överallt (nästan)
saknar alla jag träffat där så grymt, alla hade någonting som gjorde att man kommer ihåg dem, även om man bara träffades några gånger! alltid hälsades man av en kram eller ett glatt leende. alla var vi där för samma sak!

Att säsonga i Åre var det bästa jag någonsin valt att göra, helt själv. Alla minnen, vänner, vissa för livet, helt underbart!

image9


Kommentarer
Postat av: Frippi

Duuu, jag gjorde en header till dig igår eftermiddag! Skulle visat den igårkväll men jag glömde :s Du får pallra in dig på msn snart så jag kan viiiisa! :)

2008-05-11 @ 17:17:36
URL: http://friidaemelie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0