Mätt!

Mätt! de är ordet de! Varit på Höga Kusten hotellet med Mamma, Mathias, Fanny, Tomas, Mormor och Morfar! åt en sirlion steak, och såklart blev det vitlöksbröd till förrätt, annars går de ju inte;)

va ska man säga, jag är helt opepp för att skriva ibland, har ju haft hela veckan på mig att skriva om Cypern-resan man de har inte blivit av! och inte vet jag vad jag har gjort!=)

Vi kom iaf fram runt 3 på eftermiddagen den 25 augusti, hade precis missat lunchen så vi tog ett dopp i poolen och havet, läste lite och hade det skönt innan vi gick upp till hotellrummet och bytte om inför middagen. Hotellet var jätte fint, hade delvis havsutsikt så de var en fin utsikt också! Vi hade ju all inclusive så det var bara att gå och ta något att dricka i baren när man kände för det och bufféerna till frukost, lunch och middag var kanon! jag tror aldrig jag ätit så mkt frukost varje dag där i hela mitt liv! jag som aldrig äter frukost!:P

Efter en dag tror jag det var så träffade två stycken från Borlänge, Kristoffer och Lisa, två bästa kompisar sedan 15 år tillbaka som var och tog en sista minuten de också! Så goa de var! Vi umgicks med dem resten av veckan! Låg i poolen på våra madrasser och drack goda drinkar, Bäst var mina pina coladas, de blev en del;)

Vi var också en sväng in till Ayia napa, gick nästan direkt på Grabbars Grus och höll oss där i princip hela kvällen, det var en upplevelse i sig och väldigt kul:D

Mathias och jag var också iväg lite under veckan, åkte till ett badland i Ayia Napa en dag, hade helt galna åkturer där, vissa gjorde rätt ont men en del var galet roliga;D lite dyrt var det dock! På lördagen åkte vi med en båt runt kusten, snorklade i en blå lagun, helt underbart  med hundratals fiskar omkring oss där vi snorklade, och såg spökstaden Famagusta där ingen fått komma in sedan 1974, galet att det fortfarande står lyftkranar kvar där för att ingen får gå in där och hämta dem, eller folk som inte kan få tillträde till deras hus som stått tomma sedan dess! Härlig var resan iaf!

Sedan på måndag kväll var det tyvärr slut på våran resa, men efter lite shopping av diverse flaskor så blev vi på bättre humör!=) Kom till Arlanda klockan 3¨på natten, så det var bara att lägga sig på en soffa och somna och invänta tåget som skulle gå klockan 7=)

Och nu sitter jag här, nästen en vecka senare, längtar tillbaka och saknar Kristoffer och Lisa! får kanske bli en tripp ner till Uppsala och hälsa på i höst!

Kött fifaaan!

Tjipp

Kommentarer
Postat av: Frida

Äh. Är väl inge kul att behöva sitta med öronproppar?.. :s Hahaa, du ska ju inte vara avundsjuk din lilla lort!! PUSS!

2008-09-08 @ 07:07:36
URL: http://friidaemelie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0