Umeå!

Man kanske skulle ta och göra som Frida och starta om på nytt vid skolstart?=) Man kan ju alltid försöka!

Jag har lämnat Härnösand för att flytta till Umeå och börja studera till sjusköterska. Just nu bor jag hos Mattes mammas bästa kompis eftersom hon varit i h-sand i helgen och varit snäll och lånat ut hennes lägenhet till oss=) Imorrn kommer pappa upp med en släpvagn så vi kan flytta in i en permanent lägenhet på Mariehem där vi ska bo i en månad. Den 1a Oktober har vi tillgång till vår "riktiga" lägenhet på Nydalahöjd, en tvåa på 54 kvadrat som jag hoppas är en pärla=)

Kom upp hit i torsdagskväll och redan dagen efter började min nollning, det var indelning i faddergrupper, måla på t-shirts, lekar och tävlingar hela dagen. På kvällen var det fest för alla nollor och faddrar, mycket roligt och trevligt folk! I lördags var jag ner på stan på dagen och köpte lite block och sånt, tänkte bara slappa på kvällen framför tvn men jag och sofie bestämde oss i sista sekund att vi skulle gå iväg på en fest inte så långt härifrån där mina faddrar bor! Det visade sig skulle vara mkt trevligt och vi hängde där resten av kvällen!

Igår var det tipsrunda grillning på schemat. Min grupp gjorde en hel del fel och det vart rätt dåligt, men vi fick ihop en del poäng ändå så de känns bra iaf! Grillningen var mysig, men efter en hel del förnedringslekar och marsmallows kändes det skönt att komma hem och mysa sen när man blivit rätt kall och det blev mörkt.

Idag är det upprop, inskrivning och vin brännboll. Bra kombination va?=) vi får väl se hur det går! Nu ska jag göra mig iodning och sedan gå ut med Evas (hon vi bor hos) hund Sampo, världens sötaste samojed:D

hörs förhoppningsvis snart igen, men måste kanske redan nu säga att första månaden kommer jag vara utan internet så de lär inte bli varje dag som de bloggas, men jag ska försöka!

Tjipp från Ume!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0