VFU och nyinflyttad!

Då kan jag snart kalla mig för riktig Ume-bo! Har skickat in för adressändring och fick blankett idag som jag direkt fyllde i och skickade till skatteverket, nu ska de bara betalas för min eftersändning så är allt klappat och klart för att söka bostadsbidrag;) Man kanske kan dra ner på hyran per månad lite iaf=)

Haha, matte går förbi mig här i lägenheten, pratar högt för sig själv och andas högljutt, tror han försöker plugga in de olika muskler som används vid andning eller något:P

Men som sagt! har flyttat nu, bor på Nydalahöjd! Skicka massa massa brev till mig så blir jag glad, hihihi! Fanny sa igår att hon skickat paket till mig, wihoo:D Kommer kanske imorn eller på torsdag! Lägenheten är en tvåa på 54 kvadrat, supermysig! Mamma och pappa var här tors-lör förra veckan och hjälpte till att flytta och installera allt från minsta lilla klädhängare till en stor Ikea tv-möbel, snälla päron man har;D

Har "paus" från plugget nu, går istället på praktik i tre veckor och jag har precis gått lite mer än en vecka, så ca 1½ kvar då=) Jag är på ett äldrecenter, där går jag med en jättehärlig undersköterska och jag lär mig jätte mkt! var väldigt ervis först eftersom jag inte jobbat inom vården förut, men de har gått jättebra och jag gör en hel del själv nu istället för att gå bredvid henne och hjälpa till=) Ska gå lite med en sjuksköterska också och har gått 2 dagar med henne, har fått skriva in i "journaler" på datorn, hjälpa till vid injektioner, lägga om bensår och annat! KUL=)

Snart bär det av tillbaka till verkligheten, ska ha tenta om lite mindre än en m¨ånad och jag är redan livrädd, men ska plugga ordentligt med de andra när vi är tillbaka från praktiken, lite innan också=) Har precis ätit upp en underbar portion köttfärspaj, så glad att det räcker till matlåda imorn:D

Nu ska jag svara på frippis sms, lycka till med plugget honey!;D

Tjippåhej från Ume!

Kommentarer
Postat av: Fripps

Hur gör man för att söka bostadsbidrag? ;p

2009-10-06 @ 18:32:16
URL: http://friidaemelie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0